091030 - Gifta sig vid 112 års ålder



***********************************************************************************************


Hörde på Vakna med the voice imorse,
att en man som är 112 år nyss gift sig med sin kärlek som är 17 år..
Vilken ålderskillnad, och detta stämmer med..
Har googlat och hitta flera artiklar, detta är en av dom:


112-åring gifte om sig i Somalia

En man som hävdar att han är 112 år gammal har gift sig med en 17-årig flicka i centrala Somalia.



Mogadishu. En man som hävdar att han är 112 år gammal har gift sig med en 17-årig flicka i centrala Somalia.

Det är mannens sjätte äktenskap men det första på 75 år. Hans enda återstående fru från de tidigare äktenskapen är 90 år och sjuklig.

Ahmed Mohamed Dhore säger att han gifte sig med 17-åringen av kärlek.

— Vi älskar varandra så mycket och jag tror att jag kan ge henne kärlek som ingen ung man kan, sade han.

Till bröllopet i staden Guriel i onsdags kom hundratals gäster.

— Det äktenskapliga livet handlar om kärlek och passion snarare än ålder och skönhet, sade Dhore.

Hemligheten bakom hans långa liv som spänner över tre sekel är "hälsosam kost som barn".

— Jag är 112 och kan leva som en yngling... Idén att gifta om sig kom från mina barn och barnbarn, sade Dhore.

Enligt FN är medellivslängden bland somaliska män 47 år.

TT


 


Kommentarer
Postat av: Tess ♡

men guud.. tycker att de är lite konstigt dedär =/

2009-10-31 @ 08:50:05
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: Tess ♡

uuuch ! ja de hoppas jag då att dom inte gör =O men eftersom dom gift sig så ska dom väl iväg på smekmånad kan jag tro fyyy

2009-10-31 @ 09:27:54
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: anna bäcklin

hon väntar antagligen på ett fläskigt arv den dagen han trillar av pinn, o det lär ju inte dröja!

2009-11-02 @ 11:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0